Clinique: Zajistěte si dokonalou pleť

„Můžeme si zajistit dokonalou pleť?“ - tak zněla otázka, která stála za zrodem značky, jež má klinické kompetence přímo v názvu. Společnost Clinique jako jedna z odnoží kosmetického impéria Estée Lauder tvrdí, že rozhodně ano a směřuje své výzkumy k tomu, abychom mohli zapomenout, s jakou pletí a dispozicemi jsme se narodili. To jak naše pokožka vypadá, má být podle jejích odborníků až důsledkem správné a vhodně vybrané péče.

Všechno to začalo, když americký časopis Vogue uveřejnil článek právě s titulkem „Můžeme si zajistit dokonalou pleť?“, v němž redaktorka Carol Phillipsová rozmlouvala s dermatologem Normanem Orentreichem o různých návycích a způsobech, které aplikujeme ve snaze být pohlední. Rozhovor ukázala kosmetické královně Estée Lauder její snacha Evelyn a právě s pomocí tazatelky i zpovídaného pak vznikla nová značka – Clinique. Roku 1968 si odbyla svou premiéru na pultech prestižního obchodního domu Saks na newyorské 5. Avenue. Od začátku se profilovala jako hypoalergenní kosmetika, která pro každý typ pleti i pro každý účel za pomoci dermatologů vyvinula specifický výrobek, jenž pomůže vyřešit konkrétní problémy a uspokojit individuální potřeby pokožky.

Produkty Clinique následně prosluly po celém světě, ať už se jednalo o krémy proti vráskám, nebo populární tři kroky péče o pleť, které zahrnují čištění, exfoliaci a hydrataci. Od té doby značka rozšířila svůj sortiment nejen na celé tělo, ale od péče se posunula i směrem k dekorativní kosmetice a nabízí rtěnky, oční stíny, make-upyřasenky… Všechny přípravky Clinique jsou rovněždermatologicky testované a bez přidaných vůní. Své zákaznice navíc značka šikovně vábí na pravidelné akce, díky nimž si mohou odnést jako bonus stylovou kosmetickou taštičku, kabelku, zmenšené verze oblíbených výrobků či alespoň zvýhodněná balení. Společnost samozřejmě nezapomíná ani na muže, kteří v jejím sortimentu najdou i kosmetické přípravky určené přímo pro ně, mezi nejoblíbenější patří třebahydratační fluid M Protect.

A co by to bylo za značku, kdyby v jejím portfoliu nezaujímal významné místo také vlastní parfém? První vůně vytvořená v laboratořích Clinique roku 1975 se jmenovala Aromatics Elixir a měla květinový nádech. Ale nebylo to jen tak ledajaká voňavka. Parfumér Bernard Chant jej totiž namíchal věrně filozofii značky – byl to parfém pro ty, kteří by se rádi něčím navoněli, kvůli alergiím však dosud nemohli. Do té doby si alergici spíš jen šeptandou předávali informace o toaletních vodách, vhodných pro citlivou kůži, anebo se smířili s tím, že voňavky zkrátka nebudou používat. Teď se mohli radovat - první hypoalergenní vůně byla na světě! Na její úspěch navázal roku 1997 parfém, pojmenovaný díky svým povzbuzujícím tónům grapefruitu, bergamotu a mimózy Happy. Ve své základní podobě i mnoha variacích, do kterých se za 14 let na trhu převtělil, je široce oblíbený dodnes.




Autor: krasa.cz