„Můžeme si zajistit dokonalou pleť?“ - tak zněla otázka, která stála za zrodem značky, jež má klinické kompetence přímo v názvu. Společnost Clinique jako jedna z odnoží kosmetického impéria Estée Lauder tvrdí, že rozhodně ano a směřuje své výzkumy k tomu, abychom mohli zapomenout, s jakou pletí a dispozicemi jsme se narodili. To jak naše pokožka vypadá, má být podle jejích odborníků až důsledkem správné a vhodně vybrané péče.
Všechno to začalo, když americký časopis Vogue uveřejnil článek právě s titulkem „Můžeme si zajistit dokonalou pleť?“, v němž redaktorka Carol Phillipsová rozmlouvala s dermatologem Normanem Orentreichem o různých návycích a způsobech, které aplikujeme ve snaze být pohlední. Rozhovor ukázala kosmetické královně Estée Lauder její snacha Evelyn a právě s pomocí tazatelky i zpovídaného pak vznikla nová značka – Clinique. Roku 1968 si odbyla svou premiéru na pultech prestižního obchodního domu Saks na newyorské 5. Avenue. Od začátku se profilovala jako hypoalergenní kosmetika, která pro každý typ pleti i pro každý účel za pomoci dermatologů vyvinula specifický výrobek, jenž pomůže vyřešit konkrétní problémy a uspokojit individuální potřeby pokožky.
Produkty Clinique následně prosluly po celém světě, ať už se jednalo o krémy proti vráskám, nebo populární tři kroky péče o pleť, které zahrnují čištění, exfoliaci a hydrataci. Od té doby značka rozšířila svůj sortiment nejen na celé tělo, ale od péče se posunula i směrem k dekorativní kosmetice a nabízí rtěnky, oční stíny, make-upy, řasenky… Všechny přípravky Clinique jsou rovněž
A co by to bylo za značku, kdyby v jejím portfoliu nezaujímal významné místo také vlastní parfém? První vůně vytvořená v laboratořích Clinique roku 1975 se jmenovala Aromatics Elixir a měla květinový nádech. Ale nebylo to jen tak ledajaká voňavka. Parfumér Bernard Chant jej totiž namíchal věrně filozofii značky – byl to parfém pro ty, kteří by se rádi něčím navoněli, kvůli alergiím však dosud nemohli. Do té doby si alergici spíš jen šeptandou předávali informace o toaletních vodách, vhodných pro citlivou kůži, anebo se smířili s tím, že voňavky zkrátka nebudou používat. Teď se mohli radovat - první hypoalergenní vůně byla na světě! Na její úspěch navázal roku 1997 parfém, pojmenovaný díky svým povzbuzujícím tónům grapefruitu, bergamotu a mimózy Happy. Ve své základní podobě i mnoha variacích, do kterých se za 14 let na trhu převtělil, je široce oblíbený dodnes.
Autor: krasa.cz